از سریال پیش‌درآمد Game of Thrones چه می‌دانیم؟

از سریال پیش‌درآمد Game of Thrones چه می‌دانیم؟

در مراسم کامیک کان امسال خبر خاصی از سریال پیش‌درآمد Game of Thrones منتشر نشد و هواداران «بازی تاج و تخت» همچنان از مجموعه پیش‌رو اطلاعات زیادی در دست ندارند. پیش از این به صورت غیر رسمی اعلام شده که نائومی واتس در سریال پیش‌درآمد حضور خواهد داشت و احتمال می‌رود روند تولید آن تا سال آینده به پایان رسد. از سوی دیگر جرج مارتین (نویسنده کتاب‌های Game of Thrones) وعده داده خانواده استارک «قطعاً» در سریال پیش‌درآمد دیده خواهند شد. در کنار خانواده محبوب استارک، باید شاهد حضور یک خانواده جدید به نام Casterlys، دایروولف‌ها و نهایتا وایت واکرها هم باشیم. در ادامه این مقاله قصد داریم به تمام اطلاعات موجود از سریال پیش‌درآمد Game of Thrones نگاهی داشته باشیم.

تاریخ پخش سریال چه زمانی است؟

از آن‌جا که سریال «بازی تاج و تخت» تا اواسط سال جاری میلادی همراه بینندگان بود، بعید است تا پیش از ۲۰۲۰، خبری از سریال پیش‌‌درآمد باشد. اگر به فرآیند ساخت Game of Thrones نگاهی موشکافانه داشته باشیم، می‌بینیم که این سریال زمان زیادی برای شروع کار نیاز داشت و حتی فیلم‌نامه قسمت آغازین آن بارها از اول نوشته شد. این را هم در نظر بگیرید که سریال مذکور در ابتدا از بودجه بسیار پایینی برخوردار بود و کمتر کسی هم از آن انتظار یک عملکرد فوق‌العاده‌ را داشت. حال که آوازه Game of Thrones در تمام دنیا پیچیده، ساخت پیش‌درآمد آن می‌تواند به مراتب دشوارتر و صدالبته، زمان‌بر تر باشد. با این حساب هواداران تشنه باید احتمالا تا سال ۲۰۲۱ به انتظار سریال بنشینند.

یکی از مسئولان ارشد HBO مدتی پیش مصاحبه‌ای با Entertainment Weekly انجام داد و به صورت غیرمستقیم اشاراتی به تاریخ پخش سریال داشت. طبق گفته‌های او می‌توان «اواخر ۲۰۲۰ یا اوایل ۲۰۲۱» را بهترین پیش‌بینی موجود قلمداد کرد. البته، برنامه‌های تولید سریال و فیلم همیشه شکلی منعطف و متغیر بوده و بعید نیست شاهد تغییر همین تاریخ احتمالی هم باشیم. در نتیجه باید همچنان چشم به دهان HBO بدوزیم تا شاید به مرور زمان اطلاعات دقیق‌تری در اختیارمان قرار دهد.

بازیگران سریال چه کسانی خواهند بود؟

تا چند ماه پیش تنها دو بازیگر به صورت رسمی به سریال پیش‌درآمد Game of Thrones پیوسته بودند؛ جاش ویتهوس و نائومی واتس. طبق گزارشات هردوی این‌ها قرار نقشی مهم و کلیدی را در سریال برعهده داشته باشند. احتمالاً اکثر شما نائومی واتس را به‌خاطر حضور در آثاری چون King Kong‌ و Mulholland Drive می‌شناسید. جاش ویتهوس نیز بیش از همه برای ایفای نقش Hugh Armitage در سریال Poldark (محصول بی‌بی‌سی) مشهور است.

واتس چند پیش با سایت ورایتی مصاحبه‌ای انجام داد و در آن صحبت‌هایی ناواضح و غیر مستقیم داشت؛ به همین خاطر از نقش وی در پیش‌درآمد Game of Thrones چیز زیادی نمی‌دانیم. وی طی مصاحبه اینگونه گفت:

دنیای گیم آف ترونز یک دنیای فانتزی و خیالی است. فکر می‌کنم عناصر شگفت‌انگیزی در آن وجود دارد که می‌تواند سریال جدید را به‌شدت جذاب و هیجان‌انگیز کند. تمام حرف من این است که… سریال واقعاً فوق‌العاده خواهد بود. تنها یک کلمه دارد مدام از ذهنم عبور می‌کند: هیجان‌انگیز، هیجان‌انگیز و هیجان‌انگیز… همین.

در ماه ژانویه HBO هشت عضو دیگر از تیم بازیگران سریال را از طریق همین سایت ورایتی معرفی کرد. اکثر این افراد به نوعی تازه‌وارد محسوب می‌شوند و نمی‌دانیم نقش هریک در سریال چه خواهد بود. بدون شک به مرور زمان اطلاعات مربوط به این افراد نیز به بیرون درز می‌کند. از جمله این بازیگران می‌توانیم به نائومی آکی، شیلا اَتیم، جیمی باور، دنیس گاف، جورجیا هنلی، ایوانو جرمیا، توبی رگبو و الکس شارپ اشاره کنیم.

در میان این بازیگران نام‌های نسبتاً معروفی هم دیده می‌شود و اینگونه نیست که همه ناشناخته و بی‌نام و نشان باشند. نائومی آکی قرار است در فیلم Star Wars 9 ایفای نقش کند، شیلا اَتیم برنده جایزه «لارنس الیویه» است، جیمی باور نقش Gellert Grindelwald را در فیلم Fantastic Beasts and Where to Find Them بازی کرده و در آخر دنیس گاف هم صداپیشگی شخصیتی به‌یاد ماندنی در بازی Witcher 3: Wild Hunt یعنی ینفر را بر عهده‌ داشته است.

در ماه مارس ۲۰۱۹ هم سایت Deadline از برخی اعضای دیگر رونمایی کرد؛ مارکیس رادریگوز از فیلم Iron Fist، جان سیم از Doctor Who، ریچارد مک‌کیب از پیکی بلایندرز، جان هفرنان از The Crown و Dixie Egerickx از عنوان «باغ مخفی» که سال ۲۰۲۰ اکران خواهد شد. درست مانند بقیه بازیگران، از نقش این افراد در سریال پیش‌درآمد اطلاعی نداریم.

طبق تایید HBO‌ سریال پیش‌درآمد Game of Thrones هم مانند عنوان اصلی بسیار بزرگ و گسترده خواهد بود و تیم بازیگران آن یقیناً بسیار بزرگ‌تر از این است. در طی زمان اچ‌بی‌او یا منابع دیگر اطلاعات بیشتری راجع به تیم بازیگری سریال در اختیارمان قرار خواهند داد.

نام سریال پیش‌درآمد چیست؟

شایعاتی بسیاری وجود دارد که می‌گوید نام سریال مذکور The Long Night خواهد بود. همین شایعات موجب شده طرفداران بتوانند داستان احتمالی سریال را مورد واکاوی قرار دهند و اطلاعات وسیع‌تری از The Long Night کسب کنند. البته، جرج مارتین چندی پیش در بلاگ خود مطلبی غیررسمی منتشر کرد که نشان می‌دهد نام سریال همچنان انتخاب نشده است.

مارتین در بلاگ خود اینگونه نوشت:

اچ‌بی‌او مرا مطلع کرده است که نام سریال The Long Night نخواهد بود. این نام قطعاً مورد تایید من است و آن را می‌پسندم اما در حال حاضر عنوان مشخصی برای سریال انتخاب نشده است. اتفاقات زیادی حول محور سریال رخ داده و بازیگران معتددی به تیم پیوسته‌اند. من اطلاعاتی دارم که می‌توانم در اختیار شما بگذارم اما متاسفانه اجازه چنین کاری را ندارم، حداقل فعلا نه. و اینکه دو سریال دیگر هم جدا از این پروژه در دست ساخت است که باز هم نمی‌توانم چیزی از آن‌ها بگویم.

در خبرهای اخیر مشاهده شده که سایت مطرح Screen Rant اطلاعاتی راجع به سریال منتشر کرده و نام احتمالی آن را Bloodmoon عنوان کرده است. باتوجه به صحبت‌های مارتین این نام هم می‌تواند صرفا یک نام اولیه برای پروژه باشد (چیزی مانند پروژه اسکورپیون که نهایتاً نام ایکس باکس وان ایکس را به خود گرفت). سران HBO در نگه داشتن رازهایشان مهارت خاصی دارند و اگر آن‌ها اراده نکنند، بعید است به این زودی‌ها خبر موثق و درستی از نام پیش‌درآمد دریافت کنیم. حال اینکه جرج مارتین نام The Long Night را ترجیح می‌دهد، سرنخ خوبی برای ما محسوب می‌گردد چراکه نشان می‌دهد داستان این سریال حول چه محوری می‌چرخد. به هرحال The Long Night روایت گسترده و مهمی در کتاب‌های گیم آف ترونز دارد و امیدواریم اچ‌بی‌او با «عدم تکرار» اشتباهاتش در فصل ۸، بتواند سریالی درخور و با کیفیت خلق کند.

وقایع سریال در چه زمانی رخ می‌دهد؟

از مدت‌ها پیش شنیده بودیم که پیش‌درآمد سریال Game of Thrones احتمالا «هزاران سال پیش از سریال اصلی» به وقوع می‌پیوندد. مارتین هم اخیرا در مصاحبه‌اش با Entertainment Weekly جزئیات دقیق‌تری از این مسئله را به اشتراک گذاشته است. نویسنده کتاب‌های گیم آف ترونز طی صحبت‌های خود اعلام کرد سریال پیش‌درآمد تقریبا ۵۰۰۰ هزار پیش از وقایع Game of Thrones روایت می‌شود. وی ادامه داد:

وستروس در آن زمان شکل کاملاً متفاوتی داشت و خبری از سرزمین پادشاهی (King’s Landing) و تخت آهنین نبود. آن دوران تایگرین‌ها هنوز وجود نداشتند و شهر تاریخی Valyria به تازگی شکل گرفته بود. پس بدانید که دنیای این سریال تفاوت‌های فاحشی با آنچه در Game of Thrones دیده‌ایم، دارد.

پیش‌تر شایعه شده بود که سریال پیش‌درآمد ۱۰هزار سال قبل از گیم آف ترونز به وقوع می‌پیوندند که حال با تایید جرج مارتین این رقم به نصف کاهش یافته است. مارتین در گذشته سابقه انتشار اخبار غلط – نه از روی عمد – را دارد و به همین دلیل نمی‌شود به طور صد درصدی به گفته‌هایش تکیه کرد.

داستان سریال پیش‌درآمد راجع به چیست؟

از لحاظ زمانی همان‌طور که اشاره کردیم وقایع سریال چند هزار سال پیش از Game pf Thrones رخ می‌دهد، جایی که به آن عصر طلایی می‌گفتند. در عصر طلایی انسان‌ها قهرمانان زیادی در کنارشان داشتند اما زوال و تاریکی به آرامی در دنیای وستروس رخنه کرد. در پیش‌درآمد گیم آف ترونز مخاطبان با رازهای مخوف وستروس و تاریخ آن، منشا پیدایش وایت واکرها، وقایع مربوط به شرق، افسانه استارک‌ها و بسیاری عناصر دیگر آشنا خواهند شد.

از سوی دیگر وقایع The Long Night به تقریبا ۸۰۰۰ سال پیش از قیام رابرت برمی‌گردد. در آن دوران سرزمین‌ها در اختیار «مردان نخستین» بود که در کنار «فرزندان جنگل» زندگی می‌کردند. زمانی که زمستان یک سال به طول می‌انجامد، آن‌ها ناگهان مورد حمله نایت کینگ و سپاه وایت واکرها قرار می‌گیرند. وقتی خطر بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود، مردان نخستین و فرزندان جنگل با یکدیگر متحد شده و «شیشه اژدها» یا همان Dragonglass را کشف می‌کنند. پس از آن ورق برمی‌گردد و دشمن به سمت شمال عقب نشینی می‌کند. این نبرد مشهور the War for the Dawn نام دارد و برن مقلب به the Builder که جد استارک‌ها محسوب می‌شود، دیوار را می‌سازد. دیوار (the Wall) به منظور محافظت از وستروس در برابر نایت گینگ و سپاهش ساخته شد و «نگهبانان شب» به همین منظور شکل گرفتند.

یکی از تناقض‌های مهمی که اینجا مطرح می‌شود مربوط به منشأ وایت واکرها است. در سریال Game of Thrones مشاهده کردیم که فرزندان جنگل خودشان وایت واکرها را به وجود آوردند تا از آن‌ها در برابر انسان‌های شرور محافظت کنند. نایت گینگ هم در واقع یکی از مردان نخستین بود که با فرو رفتن یک شیشه اژدها در قبلش، توسط فرزندان جنگل به «Night King» تبدیل شد. ظاهراً نایت کینگ پس از آن از سیطره کنترل آن‌ها خارج شده و نهایتا به دشمن تمام موجودات بدل گشته است.

در آخر باید گفت که سریال پیش‌درآمد می‌تواند عناصر خیالی بیشتری را – حتی فراتر از گیم آف ترونز – به ما عرضه دارد. در سریال اصلی موجوداتی مانند غول‌ها، اژدهایان و حتی فرزندان جنگل تقریبا منقرض شده‌اند و اکثر آدم‌ها چنین موجوداتی را صرفا یک افسانه قلمداد می‌کنند. اما در زمان «شب طولانی» این موجودات همگی در وستروس حضوری پر رنگ دارند و باتوجه به تکنولوژی‌های پیشرفته امروزی، اچ‌بی‌او می‌تواند تمرکز بیشتری روی آن‌ها داشته باشد. در دوران پیشین، حتی جادو هم نقشی کلیدی در دنیای وستروس داشته و به‌وسیله همین توانایی‌ها، مردان نخستین موفق به ساخت «دیوار» شده‌ بودند.

اینکه نویسندگان و کارگردانان سریال تا چه حد از این عناصر خیالی بهره برند مشخص نیست و نمی‌دانیم آیا این پیش‌درآمد می‌تواند به موفقیت و شهرت گیم آف ترونز برسد یا نه. اما در نهایت خوشحال هستیم که محتوایی کاملاً جدید و منحصر به‌ فرد در راه است و مجبور نیستیم یک سری بازسازی و ریبوت را تماشا کنیم. سریال پیش‌درآمد Game of Thrones پتانسیل‌های بسیاری دارد که استفاده درست از آن‌ها می‌تواند اثر جدید را کاملا متمایز و شاید حتی موفق‌تر کند.

اگر واقعا قرار باشد سریال پیش‌درآمد وقایع The Long Night را روایت کند، باید انتظار مردم متفاوتی را در سرزمین‌هایی چون اسوس (Essos) و سوتوریوس (Sothoryos) داشته باشیم. در هر حال دنیایی که جرج مارتین با کتاب‌های خود خلق کرده چنان عظیم و دیوانه‌وار است که هر سریالی از روی آن ساخته شود، به راحتی می‌تواند وسعت و عظمتی به اندازه Game of Thrones داشته باشد.

شورانر مجموعه پیش‌درآمد چه کسی خواهد بود؟

طبق تاییدات رسمی، خانوم جین گلدمن این وظیفه را بر عهده خواهد داشت. گلدمن سابقه درخشانی در ساخت آثار اکشنی چون Kick-Ass، کینگزمن: سرویس مخفی و مردان ایکس: کلاس اول دارد. این نویسنده و تهیه‌کننده بریتانیایی مشعل‌دار پیش‌درآمد گیم آف ترونز خواهد بود و روی فیلم‌نامه آن هم به طور مستقیم نظارت خواهد داشت.

در کنار او HBO اعلام کرده اس. جِی. کلارسن که سابقه حضور در آثار مطرحی چون Orange is the New Black، جسیکا جونز و مدافعان را دارد، کارگردانی قسمت اول سریال پیش‌درآمد بر عهده‌اش است و همچنین به عنوان تهیه‌کننده انحصاری در کنار تیم سازندگان خواهد بود.

دیگر پیش‌درآمدهای Game of Thrones چه شده‌اند؟

زمانی، HBO پنج نویسنده بااستعداد و حرفه‌ای را برگزید تا با قلم خود، روایتی جدید از وستروس خلق کنند. در میان این ۵ اثر، تنها یکی توانست رضایت سران شبکه را جلب کند. اما سوال اینجاست که چه اتفاقی برای ۴ اثر دیگر افتاد؟

به لطف نویسنده کتاب‌های گیم آف ترونز، در این مورد هم اطلاعات جدیدی به دست آورده‌ایم؛ همان‌طور بالاتر در متن بلاگ جرج مارتین مشاهده کردید، سریالی که راجبش صحبت می‌کنیم تنها پیش‌درآمدِ Game of Thrones نیست. به گفته او از میان ۵ اثر اولیه، یکی از آن‌ها مراحل تولید خود را پشت سر می‌گذارد و دو اثر دیگر هم به‌ صورت جدی در حال توسعه هستند.

در گذشته‌ای نه چندان دور جرج مارتین به ساخت یک سریال دیگر حول محور گیم آف ترونز علاقه نشان داده بود که نامش Spear Carries است. وی در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز گفته بود:

اتفاقات این سریال در میان وقایع خود گیم آف ترونز رخ می‌دهد و پیش‌درآمد نیست. اما قطعا ماجرای شخصیت‌های دنریس، تیریون یا جیمی لنیستر را روایت نمی‌کند. از یک نگهبان در گارد سلطنتی گرفته تا یک دختر در فاحشه‌خانه‌های لیتل‌فینگر؛ هر چیزی می‌تواند سوژه ساخت یک اثر جدید باشد. انجام چنین کاری برای من خیلی جذاب است و شاید حتی آن‌ها [سران اچ‌ بی او] را راضی کنم چنین اثری بسازیم!

چشمان زیادی به سریال پیش‌درآمد Game of Thrones دوخته شده و اکثر طرفداران انتظار دارند HBO با ساخت یک سریال بی‌نقص – با پایانی قابل‌قبول (!) – اشتباهات خود را جبران کند. حال که آمازون هم با تولید یک پیش‌درآمد از «ارباب حلقه‌ها» با یک بودجه میلیاردی پای در عرصه سریال گذاشته، HBO رقیبی سر سخت را در کنار خود می‌بیند و در صورت تکرار اشتباهات، می‌تواند به راحتی مخاطبان خود را از دست دهد.

منبع: +Games Radar

مهدی صالح پور وب‌سایت
فعلا همین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *